Sunday, February 8, 2009

DO WE CARE?


Sedang orang Arab dan umat Islam di seluruh dunia menikmati malam hari di rumah-rumah mereka dgn aman, Ratusan ribu orang Palestin di bom dan di sembelih di rumah mereka hari ini! Gaza dalam penderitaan, tetapi tidak ada seorang pun yang dapat membantu!

Mengapa?

Ini kerana hidup kita tidak mempeduli tentang org lain! ratusan muslim di palestin jatuh satu persatu! Tetapi umat Islam tidak peduli!

Jangan korang lupa, dalam kubur malaikat btanya "siapa saudara-saudara mu?" takkan kita nk jwb "saudaraku umat islam di malaysia saje". fikir-fikirkan la. ayuh umat Islam sume..jgn kita hanya fikirkan keselesaan kita saja tp saudara-saudara kita disana menderita...

"When we start to care, we will revive our glory!” Inshallah!

1 comment:

  1. yes dan cara untuk tunjuk yang kita peduli adelah seperti

    1) amik tau perkembangan

    http://palestinkini.info/
    kat sini paling cepat update pasal berita dari palestin.. derang ade team translator sume. recommended.

    2) nonviolent resistence

    berenti support kompeni us dan israel, stop beli barang branded, stop shopping kat mark&spencer, takde alasan kate tak boleh buat.. sume brg2 keperluan boleh cari kat halal shop

    3) boikot dan boikot

    McD, Burger King, KFC, Starbucks dah sepatutnye jadi asing utk org Islam.. org Islam dah patut rasa segan masuk kat tempat2 tu.. kutuk member2 yg pegi fastfood israel ni. sepak kalo diorang degil. radix fried chicken ade tayah pegi tempat2 haram yg lain tu..

    sume ni individually bleh laksanakan.. kasik senak telur israel sket. Takbir!

    ReplyDelete