Wednesday, February 4, 2009

SMILING IS CHARITY



Hari nie aku rase malas nak ke ofis.kepala batu aku nie jadi berat gile.sbb nyer smlm aku dah berujan balek dari ofis.so effect nya pagi ni,jasad ni  jadi malas-malas kucing.tapi ape kan daya kerja bertingkat kat ofis.terpakse aku kerah tenaga pegi keje jugak pagi ni.takde mood weh!.


Dlm ontheway ke ofis yg nun jauh di bangi.aku singgah kejap di patrol pam "kerang "(shell) di batu 9 cheras, behind the tol saga (tak silap aku) ntuk mengisi minyak.aku selalu isi minyak di station nie.dgn muka ngatuk nyer aku ke kaunter bayaran.di kaunter tu ade sorang casher pompuan yg bleh la tahan kecomelan die.awek comel nie akan jaga kaunter every morning.tapi aku tak hirau semua tu, sebab aku  betul-betul takde mood nak tgk benda laen pagi nie.


Sampai kaunter, aku terus ckp kat awek tu "pam 6 tujuh ringgit "dgn suara layu..sambil ulur duit


Then she give the balance..dgn cakap " selamat pagi "dan satu lemparan senyum super menarik!


Dgn satu senyuman tu tadi..aku yg takde mood, terus rase segar-bugar.aku rase mcm ade bunga-bunga matahari kembang kat tepi aku,..ade pelangi muncul atas kepala..dan burung layang-layang berterbangan sambil menyanyi.oh!..bersemangat nyer aku.mood nak keje tu muncul balek!


Kan elok kalau every morning awek nie senyum kat aku...dan bila aku balek die sambut aku dgn senyuman manis.btw aku lupa nak tengok nametag die.so aku tatau ape name die.tapi dont worry..hamba akan singgah selalu menemui puteri senyum! hahahaha.terima kaseh ntuk si gadis shell!!


So kat sini, your smile is every important.korang slalu lah senyum, sbb senyum tu sedekah.walaupon kite tak kenal org tu.maybe senyuman kite boleh mengembirakan manusia-manusia yg melihat.lagi pon senyum tu mcm motivation ntuk diri sendiri or org lain.dan senyum tu tanda mesra, senyum tu tanda sayang, senyumlah sedekah yang paling mudah.


いつも笑顔!!





No comments:

Post a Comment